Městská doprava Mariánské Lázně
Provozovatel městské hromadné dopravy v Mariánských Lázních a blízkého okolí do obcí Velká Hleďsebe, Klimentov, Zádub-Závišín, Valy, Drmoul a města Lázně Kynžvart. Doprava je zabezpečována trolejbusovými a autobusovými linkami.
Je provozována trolejbusy a autobusy. Do vozidel se nastupuje předními dveřmi. Jízdenky pro jednotlivou jízdu se pořizují přímo ve vozidle. Cestující se odbavují bankovní kartou na terminálu u vstupních dveří, nebo hotovostí u řidiče. Vybrané jízdenky je možné zakoupit v mobilní aplikaci Virtuální karta (60 min, 24 hod, 7 dnů, 15 dnů, 7 dnů - rodinná).
Více na www.mdml.cz
V hotovosti | Kartou v terminálu u řidiče | |
Jednotlivé jízdné | 20,- Kč | 18,- Kč |
Děti od 6 do 15 let | 10,- Kč | 9 ,- Kč |
Zavazadlo nad rozměr 20x30x50 cm, | 10,- Kč | 9,- Kč |
Služby přepravní kanceláře nyní zajišťuje Turistické informační centrum v domě Chopin (Hlavní 47/28, Mariánské Lázně).Dobíjení kupónů a elektronické peněženky na kartu Mariánka a partnerské karty (Plzeňská karta, Karlovarská karta, Chebská karta a InKarta ČD registrovaná v systému Plzeňské karty), přijímání žádostí na vystavení nových karet nebo jejich duplikátů a vyzvedávání vyrobených karet je možné pouze v pracovní dny (po – pá) od 9.00 do 12.30 a od 13.00 do 17.00.
TARIF - ÚPLNÉ ZNĚNÍ |
Historie
Zahájení provozu
Na počátku 20. století byla v Mariánských Lázních zavedena tramvajová doprava. Stejně jako v mnoha jiných městech tehdejšího Československa, bylo po druhé světové válce ale rozhodnuto, že bude nahrazena dopravou trolejbusovou. Tramvajový provoz byl ukončen 27. dubna 1952 a hned druhý den vyjely první trolejbusové vozy typu Škoda 7Tr do ulic. V první etapě výstavby sítě existovala jen jedna trať vedoucí od nádraží ke Goethovu náměstí (tehdy Gottwaldovu) v centru města. O rok později 30. dubna 1953 byl otevřen pro veřejnost úsek k Lesnímu prameni.
60. a 70. léta
V roce 1960 se trolejbusy rozjely i do Úšovic. Současně se zprovozněním úšovické trati došlo k očíslování linek. Přelom 60. a 70. let také znamenal rozmach městských autobusových linek.
80. a 90. léta
I v 80. letech vznikaly nové úseky a modernizoval se vozový park.