Program "Femme fatale / Cherchez la femme" se zaměřuje na skladatelky, které nejen svým dílem ovlivnily dějiny hudby. Někdy je jejich osud velmi dobrodružný. Například život Anny Marie Krumpholzové, která oslnila pianistu a skladatele Jana Ladislava Dusíka. Ten během návštěv skladatele Krumpholze zahořel k jeho mladé ženě, která byla v té době přední interpretkou. Společně utekli do Londýna a odtud pochází koncert věnovaný právě této osudové ženě. Hudebnice a skladatelka Alma Mahlerová byla pro své vztahy s umělci přezdívána „vdovou čtyř umění“. Mezi její ctitele patřili malíř Gustav Klimt, ředitel Burgtheatru Max Burchard, hudební skladatel Alexander Zemlinský. Byla třikrát vdaná za skladatele Gustava Mahlera, architekta Waltera Gropia a spisovatele Franze Werfela. Klavíristka a skladatelka Clara Schumannová byla zase pečující matkou a velmi věrnou ženou svému muži Robertu Schumannovi, po jehož smrti hrála a dál propagovala jeho skladby.
Jan Adamus patří k významným osobnostem současné klasické hudby. Jeho činnost směřuje od hry na hoboj, přes dirigování až k hudební vědě. V roce 1977 zazářil v soutěži Pražského jara, kde obdržel první cenu ve hře na hoboj. Prvenství v této soutěži mu otevřelo cestu na významná evropská i světová pódia. Koncertoval např. v Salzburgu (Festspielhaus), v Mnichově (Am Gasteig), v Norimberku (Meistersingerhalle), ve Španělsku, na Kubě, ve Spojených arabských Emirátech atd. Spolupracoval s významnými umělci např. s Josefem Sukem, Jiřím Bělohlávkem, Pavlem Šporclem a dalšími. S Josefem Sukem natočil vůbec první CD v tehdejším Československu. Je prvním hobojistou, který u nás začal využívat techniku tzv. „věčného dechu“, která umožňuje současně se nadechnout i vydechnout. To umožňuje hrát dlouhé pasáže a to bez přerušení. Zajímavostí je, že natočil znělku k „Nemocnici na kraji města“
Jiřina Marešová patří mezi nejzajímavější osobnosti mladé české varhanní generace. Vystudovala hru na varhany na Konzervatoři v Praze ve třídě prof. Josefa Popelky a Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze pod vedením doc. Jaroslava Tůmy. Svá studia si rozšířila na Hochschule für Musik und Theater v Hamburku ve třídě prof. Wolfganga Zerera. Doktorská studia na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze, kde v současnosti i působí, završila disertační prací s tématem „Teoretické základy varhanní interpretace“. Od roku 2015 vyučuje rovněž na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.
Během svých studií se účastnila mnoha mistrovských kurzů v zahraničí (Německo, Francie, Rakousko, Polsko) zaměřených na stylovou interpretaci staré hudby a varhanní improvizaci. Ačkoliv vždy upřednostňovala spíše umělecké než soutěžní aktivity, v roce 2004 se stala jako jediná dívka finalistkou Mezinárodní soutěže ve varhanní improvizaci v rakouském Schläglu a v roce 2006 semifinalistkou mezinárodní interpretační soutěže Pražské jaro. Pravidelně vystupuje na mezinárodních hudebních festivalech (Smetanova Litomyšl, Teatrum Kuks, Festival barokních umění Český Krumlov, Český varhanní festival, Orlicko-kladský varhanní festival, Varhany znějící aj.).
Akce je realizována za finanční podpory města Mariánské Lázně.